Logo van Engadget

-Business

Meta introduceert AI-assistent voor gefrustreerde gebruikers

Copyright engadget
Foto: VandaagAI.nl

Meta erkent eindelijk dat zijn klantenservice ronduit waardeloos is en probeert het probleem op te lossen met AI-chatbots en een nieuw supporthub.

In het kort:

Het bedrijf rolt een reeks AI-gestuurde verbeteringen uit nadat gebruikers jarenlang klaagden over onbereikbare klantenservice. Sommigen gingen zelfs naar de rechter om hulp af te dwingen.

  • Een nieuwe supporthub bundelt alle hulpfuncties op één plek, inclusief een AI-chatbot voor vragen over accountproblemen.
  • Het accountherstelproces krijgt betere e-mail- en sms-waarschuwingen, plus AI die bekende apparaten en locaties herkent.
  • Een optionele selfie-video kan nu dienen als extra identiteitsverificatie bij het terugkrijgen van gehackte accounts.

Het grote plaatje:

Meta test ook een nieuwe "AI-supportassistent" die directe, gepersonaliseerde hulp moet bieden bij problemen zoals accountherstel of profielbeheer. Het is nog onduidelijk of gebruikers hierdoor ook daadwerkelijk contact kunnen krijgen met echte medewerkers.

  • De verbeteringen hebben volgens Meta al resultaat: het slagingspercentage voor het herstellen van gehackte accounts steeg dit jaar met meer dan 30 procent in de VS en Canada.
  • Voor nu blijft Meta Verified de meest betrouwbare manier om live support te krijgen, hoewel veel gebruikers melden dat de chatservice niet helpt bij complexere problemen.

Bronnen

Het belangrijkste nieuws gratis in je mailbox

Elke week een korte e-mail met de meest relevante verhalen.

Meer business