In het kort:
Het bedrijf rolt een reeks AI-gestuurde verbeteringen uit nadat gebruikers jarenlang klaagden over onbereikbare klantenservice. Sommigen gingen zelfs naar de rechter om hulp af te dwingen.
- Een nieuwe supporthub bundelt alle hulpfuncties op één plek, inclusief een AI-chatbot voor vragen over accountproblemen.
- Het accountherstelproces krijgt betere e-mail- en sms-waarschuwingen, plus AI die bekende apparaten en locaties herkent.
- Een optionele selfie-video kan nu dienen als extra identiteitsverificatie bij het terugkrijgen van gehackte accounts.
Het grote plaatje:
Meta test ook een nieuwe "AI-supportassistent" die directe, gepersonaliseerde hulp moet bieden bij problemen zoals accountherstel of profielbeheer. Het is nog onduidelijk of gebruikers hierdoor ook daadwerkelijk contact kunnen krijgen met echte medewerkers.
- De verbeteringen hebben volgens Meta al resultaat: het slagingspercentage voor het herstellen van gehackte accounts steeg dit jaar met meer dan 30 procent in de VS en Canada.
- Voor nu blijft Meta Verified de meest betrouwbare manier om live support te krijgen, hoewel veel gebruikers melden dat de chatservice niet helpt bij complexere problemen.




